Bewustwording. Bewustzijn. Mindfulness. In de huidige 24/7 economie zijn steeds meer mensen bezig om zich deze manier van leven eigen te maken. Het geeft namelijk rust, inzichten en antwoorden, en dat is waar velen van ons naar verlangen in een wereld vol prikkels, afleidingen, verplichtingen en wensen.

Het woord mindfulness, vertaald achtzaamheid, vindt zijn oorsprong in het Boeddhisme. Het is een gemoedstoestand die getypeerd wordt door de bewustwording van de eigen fysieke, mentale en emotionele ervaringen, zonder onmiddellijk over te gaan op automatische reacties. Om toe te werken naar mindfulness doet men onder andere aan ademhalingsoefeningen, body scans, yin yoga, yoga nidra en meditatie.

Zelf probeer ik elke dag tijd te besteden aan een van deze dingen; de ene dag is het een heerlijk ontspannend yoga lesje en de andere dag doe ik een Headspace (geweldige meditatie app) meditatie voor het slapengaan. Momenteel ben ik helemaal in de ban van Yoga Nidra, in zo’n sessie kom je in een diepere staat van bewustzijn terecht, waardoor er mooie inzichten en antwoorden tot je komen. I love it!

Mindfulness is a practice where you will become more focused, experience less stress and become more creative.

In dit artikel vind je 5 simpele mindfulness oefeningen die je dagelijks kunt doen.

Adem diep in… en uit… Have a relaxed day!