PURE Health Coaching staat voor Professioneel, Up-to-date, Resultaatgericht & Eerlijk advies.

Gezondheid is in mijn ogen een samenspel tussen fysieke, mentale en sociaal-emotionele factoren en daarom sta ik voor een holistische benadering. Je kunt nog zo gezond eten of nog zo’n perfect vetpercentage hebben, maar als je je emoties niet toelaat en verwerkt, je het moeilijk vindt om positief te denken, je in de verkeerde relatie zit, je financiële zorgen hebt of een baan die niet bij je past (of vice versa), leef je niet je beste leven en krijg je vroeg of laat klachten.

Mijn sleutelwoord is synergie. Synergie tussen de 3 pijlers voeding, beweging en stressbeperking. In deze holy triangle geloof ik, mede vanuit eigen ervaring, heilig en deze elementen komen aan bod komen wanneer we kijken naar jouw situatie.

Voeding

Ik deel graag mijn kennis en inzichten over gezonde voeding en wat voor effect dit heeft op je lichaam. Ieder lichaam is anders dus we gaan samen kijken wat het beste bij jou past. Dé manier om je ideale gewicht te bereiken, is je lichaam optimaal te laten functioneren. Ik zal je helpen de juiste keuzes te maken in de supermarkt en je laten ontdekken waar jouw lijf om vraagt en wat het nodig heeft. Je hoeft vaak niet minder te eten (soms zelfs meer), maar anders en bewuster. Als jij dingen eet waarvan je weet dat ze niet goed voor je zijn of stelselmatig te veel eet, is daar een patroon in te vinden wat we kunnen doorbreken. In de basis kies ik voor zo puur en onbewerkt mogelijk eten en drinken. Gezond, lekker en precies wat jouw lichaam nodig heeft. Met uiteraard ruimte voor jouw guilty pleasures… it’s all about balance!

Ik wil je inzicht geven in:

  • Wat je eet;
  • Waarom je eet;
  • Of je je lichaam vult of voedt;
  • Of je je lichaam zwakker of sterker maakt.

Beweging

Dat bewegen voor iedereen belangrijk is, weten we allemaal. Echter, de soort beweging (of liever gezegd training) die je kiest, bepaalt je resultaat. Veel mensen die hun vetpercentage willen verlagen, doen uren aan cardio wat hun hormoonbalans verstoort en hierdoor een averechts effect heeft. Deze mensen doen er goed aan om aan hun spiermassa te werken en kort en intensief te trainen waardoor hormonen beter in balans komen en vetverlies een automatisch gevolg gaat zijn. Mensen met bijvoorbeeld een burn-out of blessures hebben vaak een heel ander doel. Hier dient de bewegingsvorm op aangepast te worden. Wederom maatwerk dus.

Stressbeperking

Anno nu zijn veel mensen druk, druk, druk. Een beetje druk en stress is goed en helpt je optimaal te presteren. Wanneer stress echter chronisch wordt, gaat dit ken koste van je gezondheid en hormoonbalans met allerlei gezondheidsklachten als gevolg en in het ergste geval een burn-out. Ik help je na te denken over waar jouw stress vandaan komt en hoe je meer balans, ontspanning en rustmomenten in je drukke leven kunt inbouwen. Wat zijn jouw energieboosters en wat zijn jouw energievreters? Een positieve mindset speelt een belangrijke rol. Maak je niet te druk en wees vooral niet te streng voor jezelf. Optimale gezondheid en geluk ervaar je enkel wanneer zowel je body áls je mind in topconditie zijn. Mindfulness, wandelen, yoga en meditatie kunnen hierbij helpen.